Crowley, Anne, Larkins Cath, & Pinto, Luis Manuel (2020). Listen – Act – Change Council of Europe Handbook on children’s participation. For professionals working for and with children. Council of Europe.
Πρόσβαση από: https://www.coe.int/en/web/children/-/-listen-act-change-launch-of-a-new-council-of-europe-guide-on-children-s-participation

Πρόκειται για κείμενο που απευθύνεται σε διάφορες ειδικότητες και εργαζόμενους/ες σε ποικίλα πλαίσια. Εξηγεί όρους-κλειδιά, δίνει πρακτικές συμβουλές και παραδείγματα και προσφέρει λίστες που βοηθούν στην εφαρμογή της ιδέας της συμμετοχής των παιδιών και στον αναστοχασμό αυτών που έχουν υλοποιηθεί. Περιλαμβάνει πληροφορίες για χρήσιμες  διαδικτυακές πηγές σχετικές με το θέμα.

Pinto, Luis Manuel (Ed.)  (2020). We are here - A Child Participation Toolbox. Eurochild & The Learning for Well-Being Foundation.
Πρόσβαση από: https://eurochild.org/uploads/2021/01/We_Are_Here_Toolbox.pdf

Πολύχρωμη, εύκολη στην ανάγνωση έκδοση που απευθύνεται σε ενήλικες που ενδιαφέρονται να υπερασπιστούν και να υποστηρίξουν τα δικαιώματα και τη συμμετοχή των παιδιών σε αποφάσεις που τα αφορούν. Δίνει έμφαση στη συνεργασία παιδιών και ενηλίκων σε διάφορα πλαίσια και επίπεδα και τονίζει τη σημασία της ενθάρρυνσης των παιδιών να υιοθετούν ενεργό ρόλο ακόμα και ως ‘εκπαιδευτές’ άλλων παιδιών.

Education Scotland (2018). Learner Participation in Educational Settings (3-18).
Πρόσβαση από: https://education.gov.scot/media/xaqldnws/learner-participation.pdf

Υλικό για εκπαιδευτικούς που ορίζει την έννοια της συμμετοχής,  επισημαίνει τα οφέλη της για τη μάθηση παιδιών και νέων και προτείνει 4 ‘πεδία’ στα οποία πρέπει να αναπτυχθεί η συμμετοχή των μαθητών: στη μάθηση, στη διδασκαλία και στην αξιολόγηση, σε ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη, σε ομαδικές αποφάσεις και στη σχέση τους με την ευρύτερη κοινότητα. Συνοδεύεται και από άλλα υλικά, διαθέσιμα στο https://education.gov.scot/improvement/self-evaluation/learner-participation-in-educational-settings-3-18/

Australian Children’s Education & Care Quality Authority (2018). Supporting Agency: Involving Children In Decision-Making.
Πρόσβαση από: https://www.acecqa.gov.au/sites/default/files/2018-04/QA1_SupportingAgencyInvolvingChildreninDecisionMaking.pdf

Σύντομο, πρακτικό κείμενο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Επισημαίνει σημαντικά σημεία για την εμπλοκή των παιδιών στη λήψη αποφάσεων, τον αναστοχασμό των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση της συμμετοχής των παιδιών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Commissioner for Children and the Tasmanian Early Years Foundation (2013). Involving children in decision making - Your quick, practical guide.
Πρόσβαση από: https://www.childcomm.tas.gov.au/wp-content/uploads/2015/06/Guide-to-making-decisions-booklet.pdf
Πρακτικός οδηγός για το σχεδιασμό και την οργάνωση της συμμετοχής των παιδιών σε αποφάσεις που τα αφορούν. Εξηγεί γιατί η συμμετοχή των παιδιών είναι σημαντική, επισημαίνει τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής και γνήσιας συμμετοχής και προτείνει 4 βήματα για την οργάνωση της σε διάφορα πλαίσια.

Jordan’s Change for Children Consultancy (2008). The Effective Involvement of Children and Young People Resource Pack.
Πρόσβαση από: https://www.nwleics.gov.uk/files/documents/guide_to_involving_children_and_young_people/Guide%20to%20Involving%20Children%20and%20Young%20People.pdf

Πολυσέλιδος και πλούσιος σε πληροφορίες πρακτικός οδηγός για την αποτελεσματική εμπλοκή παιδιών και νέων στη λήψη αποφάσεων και σε υπηρεσίες που τους αφορούν. Χρήσιμος και για όσες και όσους εμπλέκονται με ομάδες παιδιών και νέων με ιδιαίτερες ανάγκες.

Lansdown, Gerison (2001). Promoting Children's Participation in Democratic Decision-Making, Innocenti Insights no. 6. Florence, Italy: Unicef Innocenti Research Centre. 
Πρόσβαση από: https://www.unicef-irc.org/publications/290-promoting-childrens-participation-in-democratic-decision-making.html

Παρά το γεγονός ότι το κείμενο δημοσιεύτηκε το 2001, μπορεί να αξιοποιηθεί για την αναζήτηση εμπεριστατωμένων επιχειρημάτων υπέρ της συμμετοχής των παιδιών και παρέχει καθοδήγηση σε πρακτικά ζητήματα της εφαρμογής του Άρθρου 12 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Διατίθεται και στα γαλλικά.

Hart, Roger A. (1992). Children's Participation: From tokenism to citizenship. Innocenti Essay, no. 4.
Πρόσβαση από: https://www.unicef-irc.org/publications/pdf/childrens_participation.pdf

Από τις πιο γνωστές πηγές στο θέμα της συμμετοχής των παιδιών στη λήψη αποφάσεων. Εξετάζει σημαντικά ζητήματα όπως τις έννοιες της συμμετοχής και των δικαιωμάτων των παιδιών, τα διάφορα μοντέλα και επίπεδα συμμετοχής των παιδιών στην εκπαίδευση τους αλλά και στην εκπαιδευτική έρευνα και παράγοντες που επηρεάζουν τη δυνατότητα των παιδιών να έχουν λόγο σε αυτά που συμβαίνουν γύρω τους.