Correia, N., Camilo, C., Aguiar, C. & Amaro, F. (2019). Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review. Children and Youth Services Review. 100, 76-88. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2019.02.031
Συστηματική ανασκόπηση που εξετάζει τα δικαιώματα των παιδιών να συμμετέχουν σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης. Εξετάστηκαν έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από το 1980 και ύστερα και αναδεικνύονται 36 έρευνες που πληρούσαν τα κριτήρια που έθεσαν οι συγγραφείς.

Fairhall, N., & Woods, K. (2021). Children’s Views on Children’s Rights: A Systematic Literature Review, The International Journal of Children's Rights, 29(4), 835-871. https://doi.org/10.1163/15718182-29040003
Συστηματική ανασκόπηση που εξετάζει την οπτική των ίδιων των παιδιών για τα δικαιώματα τους. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα ανάλυσης περιεχομένου σε 9 άρθρα που πληρούσαν τα κριτήρια που έθεσαν οι συγγραφείς.

Urbina-Garcia, Α., Jindal-Snape, D., Lindsay, Α., Boath, L., Hannah, E. F. S., Barrable, A., & Touloumakos, A. K. (2022). Voices of young children aged 3–7 years in educational research: an international systematic literature review, European Early Childhood Education Research Journal, 30:1, 8-31. doi: 10.1080/1350293X.2021.1992466
Συστηματική ανασκόπηση άρθρων που έχουν δημοσιευτεί μεταξύ 2015 και 2020. Με βάση τις 74 έρευνες που περιλαμβάνονται στο άρθρο, οι συγγραφείς συζητούν αν οι φωνές των παιδιών ακούγονται στην εκπαιδευτική έρευνα.

The VIPER research project (2013). A literature review on the participation of disabled children and young people in decision making. Πρόσβαση από: https://www.ncb.org.uk/sites/default/files/uploads/files/VIPER_literature_review%2520final.pdf
Ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας για τη συμμετοχή παιδιών και νέων με αναπηρία στη λήψη αποφάσεων. Εντοπίζονται παράγοντες που α) εμποδίζουν τη συμμετοχή της συγκεκριμένης ομάδας παιδιών και νέων σε αποφάσεις που τους αφορούν και β) μπορούν να διευκολύνουν και να ενδυναμώσουν τη συγκεκριμένη διαδικασία.